Back in the usa - Reisverslag uit Machias, Verenigde Staten van Joopenangeline - WaarBenJij.nu Back in the usa - Reisverslag uit Machias, Verenigde Staten van Joopenangeline - WaarBenJij.nu

Back in the usa

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joopenangeline

15 Juli 2017 | Verenigde Staten, Machias

Vanmorgen om 6 uur Amerikaanse tijd was ik gewekt door de canadeze kraaien...nu om half zes zitten we in een motel in Machlas...een heel eind Maine in...inderdaad heuvels en hellingen, gelijk landschap, zelfde houten huizen, stukje minder onderhouden..vaker mooi kapot ( is niet lelijk)..al heel Amerikaans is de advertising langs de weg ,aanbod van personalityskills training,therapeutische massage, mamaskills,yoga en spirituele verdieping, allemaal te krijgen langs de weg.....we zitten hier mooi, leuk stadje, aan een rivier...maar hebben toch heimwee naar gisteren..naar Canada..Canada...voor mij de prachtige lupinenvelden, mijn favoriete bloem, de wonderbaarlijke ontmoetingen , land en leegte...en ,wat ik onder de ontberingen nog niet had gemeld..de blackflies...ze waren er heel vaak, als ik even stopte met fietsen, op allerlei slaapplekken..ik kon spuiten en smeren, ze vonden altijd weer een plekje, en dat blijft dan dagenlang verschrikkelijk jeuken, bulten krabbe ik open...en Angeline die lustten ze niet...we gaan Amerika in, nog 150 naar bar harbor..2 dagen fietsen, daar wat rondfietsen en dan nog zo'n 600 naar Boston..we gaan op 2000 uitkomen, zo'n beetje..we wilden een Amerikaans simkaartje in onze telefoon...kon niet, incompatibel...maar wel konden we een maand bellen en internet krijgen voor 35 dollar, met een telefoon erbij, voor niks, en die dan na een maand weggooien...dat kan hier dus...een beeld nog van Canada dat blijft hangen...gisteren fietsten ee over deerisland..op weg naar de volgende pont en zagen we langs de weg een groot bord, een plakkaat van een bij twee, grote fot van 18 jarige dochter, gefeliciteerd met het behalen van eindexamen...dat is nog eens wat anders dan je tas aan de vlaggenstok ...

  • 16 Juli 2017 - 11:30

    Kees Onderwater:

    Als de premier en de president de maat zijn van een land begrijp ik al dat therapeutische aanbod in de USA langs de weg heel goed. Observeren terwijl je fietst zegt alles over een land. Toch eens beter opletten hier!! De les die ik van jullie leer is: maak de wereld kleiner om je heen, geniet van de mensen en de wereld om je heen en bereik samen een hoogte punt (als een bergbeklimmer de top bereiken voegt Eefje toe). Begrijp dat jullie nu vlak onder de top zitten. Liefs en xxx Kees

Tags: Maine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Machias

Joopenangeline

Actief sinds 10 Juni 2017
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 13220

Voorgaande reizen:

10 Juni 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: