voorpret of ....... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joopenangeline - WaarBenJij.nu voorpret of ....... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joopenangeline - WaarBenJij.nu

voorpret of .......

Door: joop

Blijf op de hoogte en volg Joopenangeline

10 Juni 2017 | Nederland, Amsterdam

Lieve lezers, vandaag onze blog aangemaakt...zondag over een week vliegen we naar St.John, Newfoundland. Gisteravond een afscheidsfeestje met familie, vrienden en buren..Gezellig en warm, bemoedigend maar ook wel bezorgd. We passen toch wel goed op ? en niet met tandpasta in de tent slapen, want daar zijn de beren dol op !!
Zo direkt gaan onze fietsen in de dozen.Ik heb de weervoorspellingen voor de komende 2 weken eens opgezocht...overdag varieert het van 8 tot zelfs wel 17 graden, 's nachts kan het 3 graden worden..Ook best wel wat regen en de wind waait elke dag van matig tot stevig..
We gaan op avontuur. We weten dat het een leeg eiland is, mooi en ook wel onherbergzaam. We gaan fietsen over een oude spoorwegbaan, die geschikt is gemaakt voor hiking en ook wel fietsen. Met mazzel is het gravel. We hebben gebeld met Terry, een soort van opzichter van het pad. Leuk gesprek, maar hij gaf ons wel te kennen dat na de heftige winter en met name late lente veel aan de doorgang op het pad mankeert. Dus we gaan regelmatig over de weg. Er is een doorgaande tweebaansweg van St.Johns naar Port aux Basques, waar we de boot nemen naar Novia Scotia. Ongeveer 900 kilometers te gaan..We kunnen onze route enigszins vooruit verkennen dankzij de moderne media : Google earth, maps en er is een webside van onze trail. we kijken waar we kunnen slapen, fourageren en hoe ver dat is...spannend is het allemaal wel...We houden jullie op de hoogte !

• 10 Juni 2017 - 14:30

Lidy Nicolasen:

goede reis! Laat het avontuur je smaken.

• 10 Juni 2017 - 17:01

Elien Van Wees:

Veel plezier en.. een prettige spanning is niet verkeerd.

• 10 Juni 2017 - 18:53

Alard Beck:

Nou een heel avontuur. Geniet ervan .Wanneer zijn jullie terug ?

• 10 Juni 2017 - 21:31

Peter Van Lieshoud:

Veel plezier en jullie hebben in ieder geval een interessant verhaal direct. Wees wel voorzichtig.

• 10 Juni 2017 - 22:36

Co:

Echt een hele Goede reis gewenst ! Ik vind jullie best wel erg stoer!
    Liefs Co

• 10 Juni 2017 - 23:08

Floor:

goede reis en geniet van de ruimte:)

• 11 Juni 2017 - 10:12

Theo Voss & Rita Tingen:

Wij wensen jullie een hele voorspoedige reis. Kom gezond weer terug.

• 11 Juni 2017 - 10:42

Marie-Louise En Jan:

We hebben alle vertrouwen in jullie! En rekenen op een prachtig fotoboek na afloop. Ondertussen bericht aan iedereen: niet vergeten om te stemmen op Angeline de website van de zomerexpo 2017!!

• 11 Juni 2017 - 15:47

Hilde:

Geweldig! Interessant deel van US. Annie Proulx heeft 2 mooie boeken erover geshreven: Shipping News en Barkskins.
    We wensen jullie veel leuke avonturen. Liefs, Hilde

• 11 Juni 2017 - 15:48

Jakob:

Klinkt echt geweldig, een heel mooi avontuur voor de boeg..Alvast heel veel succes en plezier toegewenst! Denk je bij moderne media ook aan Strava, bied je alle inzicht in gereden afstanden, aantal km, snelheid, hoogtemeters en je gereden route op een mooi kaartje. Werkt op gps, dus altijd, geen internet nodig om op te nemen. Joop weet er van

• 12 Juni 2017 - 20:42

Menno:

Dit gaat zeker weer een mooi avontuur worden. Veel plezier en ik ben benieuwd naar De Lokatie reclame foto tijdens deze reis.

• 17 Juni 2017 - 17:32

Hennie:

Een goeie trip! Veel plezier

• 17 Juni 2017 - 21:39

Ella:

Dag Joop en Angeline,
    Morgen vliegen jullie weg. een goede reis en ondanks de onzekerheden of misschien wel dankzij de onzekerheden een heel fijne tocht.
    dag,
    Ella

• 18 Juni 2017 - 20:46

Lineke:

dag lieve allebei, het is me toch weer gelukt: niet nog even bellen voor jullie vertrek. dan maar zo: goede reis, have fun en kom lekker heelhuids weer terug! XL

• 19 Juni 2017 - 00:59

Marion:

Heel veel plezier! Wat een mooie tocht gaan jullie weer maken. :)

Tags: Amsterdam