We gaan weer fietsen - Reisverslag uit Armonk, Verenigde Staten van Joopenangeline - WaarBenJij.nu We gaan weer fietsen - Reisverslag uit Armonk, Verenigde Staten van Joopenangeline - WaarBenJij.nu

We gaan weer fietsen

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joopenangeline

03 Juli 2017 | Verenigde Staten, Armonk

Vanmorgen scheen de zon voor onze moteldeur..koffie met botrrhammetje kaas op het bankje in het gras. Gisteravond deroute weer eens bekeken. We kunnen gewoon naar de andere kant van nova scotia fietsen over naar het lijkt niet te grote wegen, scenic langs de kust.. Zoon 1000 te gaan. Na een orientatie bezoek aan de toeristinformatie, kaart grscoord waar alle campsites opstaan en wondertje opnieuw een outdoorwinkel gevonden voor nieuwe bidon en energiepilletjes..met belangrijke bestanddelen tegen uitdrogen en en zo.en angeline verrukt van een rugzak voor de hond...doe hebben ze hier zomaar..op de fiets gestapt met het persprctief dat de komende weken te blijven doen. De zon schiint,graadje of 20...we rijden sydney uit lang de zee arm,prachtige houten huizen in klassiek victoriaans amerikaans ornaat, de weg heuvelt..mooi land.. Stukje snelweg. , goed te doen, brede "shoulder"...daarna vele kilometers over weg langs meer. Mooie huizen, farms..prachtige lupinen velden.we stoppen bij een burgertentje dat ook aan lobster doet..we zitten op een grasveld aan meertje en eten een overheerlijk broodje krab...met mayo en beetje koolsla.. Dan arriveren we tenslotte op een campground. Aan het water vol met reuze RV s. De bekende rijdende huizen op wielen. Wij mogen op een plekje te dicht aan de drukke weg..er zit weinig anders op dan maar te gaan uitpakken..dit schrijf ik uren later..we hebben gezwommen, we zitten op een bankje aan het meer. Ze hebben hier weinig vertier, geen biertjes. Wel een soort snackbarretje...we gaan het zien. Na ons dramatische vertrek uit nwe foundland met windstoten van orkaankracht die de veerboot in een cakewalk veranderde zijn we nu in fietsbaar vaarwater..ik heb er weer alle vertrouwen in..

• 04 Juli 2017 - 18:14

Marein:

L. J & A.
    Soms is de droom, de fantasie mooier dan de werkelijkheid. En dan is een lift, in de bak van de pick-up of de bus beter dan de fiets. Maar jullie zijn dapper geweest en hebben 't geprobeerd. En dat is pas het echte reizen, je aanpassen aan de werkelijkheid met nog een droom in het achterhoofd: "De volgende keer gaan we dit anders doen, we komen terug NFL!"
    Nova Scotia zal jullie makkelijker afgaan, daar komen veel meer toeristen. Dus het eten, het bier en het onderdak hoort er bij. Jullie zullen nog terugverlangen naar de angst en de oerkracht van het wilde land.
    Love Marein

Tags: Sydney