Onbeantwoorde dromen vervolg - Reisverslag uit Flin Flon, Canada van Joopenangeline - WaarBenJij.nu Onbeantwoorde dromen vervolg - Reisverslag uit Flin Flon, Canada van Joopenangeline - WaarBenJij.nu

Onbeantwoorde dromen vervolg

Door: Angeline

Blijf op de hoogte en volg Joopenangeline

22 Juni 2017 | Canada, Flin Flon

Gushua's pond. Het rode tentje staat inmiddels aan de oever van een vennetje. Ponds and bog. Dat is het typisvhe NFL landschap. Hemelsbreed 55 km vanaf St John's maar wij hebben 110 op de trller. In twee dagen. Geen topprestatie zou je denken.
Vanmorgen, na een ontbijt bij de Subway (heerlijk broodje kaas met heel veel galepenos erop!) op kleine wegen langs de oever vsn Conception Bay gereden. Prachtig landschap, lueflijke heuvels en plukhes huizen her en der. Tot we te veel naar het noorden bleken te gaan, het schiereiland op. Via de trail konden we dooesteken naar de hoofdroute. In theorie. De trail was op dat stuk een berg rotsblokken met boomstsmmen er tussen. No way!
Uiteindelijk, bij grbrek aan andere wegen op de Trans Csnafian beland. Een oude vriend. Ik reed in t gravel naast de wrg, joop op de shoulder van max een meter. Deja vu belevingen. Om 15u diende zich de enige camping in de verre omstreken aan. In mijn hele fietsgeschiedenis ben ik nog nooit zo vroeg gestopt!
En zo komt het tentje dus hier, aan t watertje. De wind raast in de bomen boven ons. Wij zitten redelijk beschut. Tijd voor enige reflectie. De trail is onbegaanbaar voor ons. Hier. De highway is nog te doen masr zal binnenkort in een tweebaansweg veranderen. Geen andere weg. Wat te doen? Daarover morgen verder!