Bijna thuis.. - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Joopenangeline - WaarBenJij.nu Bijna thuis.. - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Joopenangeline - WaarBenJij.nu

Bijna thuis..

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joopenangeline

26 Juli 2017 | Verenigde Staten, Salem

We zijn in Salem geëindigd vandaag, zoveelste leuke stad van vandaag...nog 20 km naar Boston...lekker doorgefietst vandaag, mijn schoenbinnenzolen en handschoenen drooggekregen in de magnetron......, ja, wat je allemaal niet moet verzinnen...,geslapen in een kamer behangen met te drogen spullen..verwarming op top...pizza laten aanraken...we kregen nog een heerlijk dessert aangereikt door onze buren, die ons ook al hadden wiillen meenemen naar een restaurant in Portsmouth,vlakbij..,weer van die aardige mensen...maar goed op de fiets, droog, met omineuze luchten, langs de oceaan, aan de binnenkant eindeloze groene marsh vlaktes, grote plassen met waterlelies, de salines in normandieen...en aan de zeekant, badplaatsjes, villa's aan zee, Soestdijk size of soms ook een parthenongeveltje...Schoorl...maar ook Zandvoort, met alle strandlol en kermissen..maar veel door heuvelend binnenland met een aaneenrijging van prachtige stadjes..Portsmouth beginnen we mee, imposante stalen brug over weer zoon zeearm, stad met ineens wel roodstenen huizen, sfeervol, en dan een serie van plaatjes met namen als newburu, salisbury, ipswitch...Engelser kan het niet, met huizen uit de 17 de eeuw... paliejes van hout natuurlijk...we lunchen in een parkje aan water...Deventer associeren we allebei...prachtland, prachttocht, binnenwegen , gevonden door de bike enthousiastelen die deze routes verzinnen..we hebben in Salem nog oesters en claims gevonden...die gaan we eten op onze laatste kampeernacht...we zijn allebei droef gestemd ...onze prachtavontuur neemt een einde.

• 26 Juli 2017 - 19:39

Cees:

Tja, aan alles komt een eind moet je maar denken. Toch knap dat jullie het weer geflikt hebben. Ik moet er zelf echt niet aan denken, al die ontberingen. Gelukkig kunnen jullie straks nog wat nagenieten in Normandie. Zie jullie komende week. Veel plezier nog de laatste paar dagen.

Tags: Salem