Als god het wil... - Reisverslag uit Searsport, Verenigde Staten van Joopenangeline - WaarBenJij.nu Als god het wil... - Reisverslag uit Searsport, Verenigde Staten van Joopenangeline - WaarBenJij.nu

Als god het wil...

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joopenangeline

20 Juli 2017 | Verenigde Staten, Searsport

Voor een eerste dag niet gek, 80 km dichterbij Boston.., over de Highway 1 south..., tweebaans, met brede shoulder, truckbreed. Maar toch fors verkeer langszij , aan de rechterkant heftige natuur, bossen, velden en kale uitzichten over watertjes en graasige vlaktes. We zijn in de gegoede sferen van de Maine kust, mooie huizen, pittoreske dorpjes, met veel artgallery en bakershop met yoga en espresso. Opnieuw staan we aan de oceaan, op een paar meter afstand klotsen de golven tegen de rotsen..nu echt aan de oostkust...dat wordt eerder een zonsopgang dus..het vuurtje brandt..garnalen met broccoli en knoflook is het plan...op de camping is vanavond een blue grassconcert... we ziijnecht in Amerika met veel vertier. naast de vele religieuze verzamelplaatsen van allerlei smaken en richtingen, uitnodigingen deel te nemen aan verdiepingsbijeenkomsten over bijbelteksten, broeders hapsbijeenkomsten..ook de billboards god bless America, en de vele verwijzingen en benoemingen van nationalistische zaken als de veteranen verering bijna...misschien zou de Amerikaanse president in plaats van zijn routineuze god bless America...iets moeten zeggen als let ' s care for America..wegen, public Health de bekende zaken. Onze sympathieke fietsmaat van gisteren, waar Angeline over vertelde, had wel trump gestemd, had toch op een hoop punten goede ideeen...oa vond hij het verplicht verzekerd wezen terror..., ik vertelde hem over de solidriteitsgedachte onder het Hollandse systeem..zo had hij er nog niet naar gekeken..het geloof in hogere machten, god, die het moet oplossen, doet Amerika meer lijken op hun officiële tegenstander..de islamstaten..feodaal , met de scheve verdeling in rijkdom en ook kansen voor de kinderen.en hogere machten. .nou ja.. ..overigens is onze kraai weer gaan vliegen..we hebben hem samen met boeken en ander gewicht op het vliegtuig naar Nederland gezet...