Kontrast - Reisverslag uit Havre Boucher, Canada van Joopenangeline - WaarBenJij.nu Kontrast - Reisverslag uit Havre Boucher, Canada van Joopenangeline - WaarBenJij.nu

Kontrast

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joopenangeline

06 Juli 2017 | Canada, Havre Boucher

We zitten op de camping aan zee ,havre boucher heet het dorpje,fenomenale plek,uitzicht op de baai oceaan in de verte...wat een ruimte..verspreid staan er huizen aan oever..veel land er om heen..de zon schijnt..het is warm..we hebben net gezwommen..we drinken een biertje..meegefietst de laatste 10 km. De tent staat..die laatste 10 km was over een prachtig slingerend landweggetje..daarvoor zaren we 10 km op een heftige snelweg..eindeloos durende hellingen op..vrachtwagens denderden voorbij, soms een halve meter naast ons als ze met zijn tweeen naast elkaar ook niet op zij konden...angeline was maar gaan lopen..in het laagste verzet klom ik voort...daarvoor heerlijk gefietst over vaak bij blokken lege wegen..als de autoos werden gestopt bij reconstructions...dan staat er een man of vrouw met zoon bordje stop..en mogen wij soms na enig vrolijk geklets over het bestaan en ons gefiets..maar ook over de gevaren van aan de weg werken..veel jonge mannen overleden aan kanker..( wegens de teer ? ) dan lekker wel doorfietsen..na onze stop de vorige nacht op die RV camping zonder eten of een biertje..stopten we gisteren op de mooiste plek ever..een groene plek in een bossage..uitzocht op een prachtige baai..en op 10 minuten lopen een restaurant dat zich al 60 km eerder had aangekondigd..met een afbeelding van een stralende kok met een schaal in de oven bereidde mosselen in zijn hand,als de place to eat...nou inderdaad mosselen vooraf..ik een rack en angeline een heerlijke visstoofpot..echt feest in dit culinair droevig stemmende frituurland..reis als avontuur..je weet nooit hoe de dagen verlopen..wij vinden dat wel leuk..

• 06 Juli 2017 - 19:44

Bas:

Ik kan niet voor jullie praten maar het lijkt me dat jullie hier en daar toch wel wat ontberingen doorstaan hebben. Des te mooier wanneer je ook geluk hebt, zoals een chauffeur die je fiets veilig vervoert of een restaurant dat je al 60 km. toelacht én er ook werkelijk is!
    Wat jullie ontberingen betreft: in de Tour de France is het ook niet alles. Daar heb je ook hele smalle vluchtstroken, waar iemand dan over wil glippen maar uiteindelijk in de hekken en het ziekenhuis belandt.
    Het mooie weer komt eraan, hoop ik voor jullie. Ben benieuwd naar de volgende ervaringen. Goede reis verder en hartelijke groet, Bas

Tags: Nova scotia