Boraeas.... - Reisverslag uit Flin Flon, Canada van Joopenangeline - WaarBenJij.nu Boraeas.... - Reisverslag uit Flin Flon, Canada van Joopenangeline - WaarBenJij.nu

Boraeas....

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joopenangeline

26 Juni 2017 | Canada, Flin Flon

De zon gaat onder boven het meer achter ons motel..prachtig beeld.. we zijn hier om een uur of zes beland, de laatste km Angeline met de fiets aan de hand...enge piepende geluiden vanuit de trapas..het is de slotakte van onze veelbewogen dag.. we zijn wel aan het fietsen begonnen...vandaag 80 km op de teller...forse hellingen...maar vooral de gevreesde heftige wind tegen...zonovergoten, dat wel. Vanmorgen ontwaakt na de regen en storm van gisteren in onze cottage aan de oceaan, in de stralende zon, inderdaad ijsbergen voor de deur, een mengsel van verpieterde schuren met autoos en ander oude machines die staan te roesten en boeren en buitenhuizen in een prachtige kustomgeving...het was een pittige fietstocht..mijn benen doen het goed, maar na veel geklim en die stuitende tegenwind was ik na 50 km wel klaar. We fietsen door groene begroeing, afgewisseld met kreekjes en dan ineens weer langs de kust , steigers, huizen maar vooral veel water, rotsen en uitzicht. Op zoek naar ons nachtonderkomen, geen kampeerplaats in beeld, mikten we op een motel, 20 km verder op...,dat werden er 30. Ik moest diep gaan, maar dan blijkt dat er altijd wel weer een reserve valt aan te boren... . Alleen is Angeline haar fiets misschien kapot.. net hebben nog eens gekeken, maar was dat geluid weer weg.. morgen kijken we verder... bij het fietsen, heb je uren de tijd...vaak is Angeline al voor me uit.. een beetje dromen en overpeinzen , soms onbenullig en praktisch..ook komt mijn hele leven voorbij...valt niet tegen.. bofkont op de fiets met een leuke dame als gezelschap....

• 26 Juni 2017 - 17:59

Bas:

Dag Angeline en Joop, Inderdaad, mooie verhalen, leuk om te lezen. Heb de kaart er maar eens bij gepakt om meer te begrijpen van jullie vertellingen. Overigens kom ik door jullie reisverslag al een beetje in de Tour de France stemming - een aardige positieve "bijwerking" van het lezen van jullie belevenissen.
    Gelukkig blijven jullie verstandig. Hier en daar een stukje bezemwagen om gevaarlijke wegen te mijden, lijkt me alleszins te prefereren. En zo te lezen levert dat ook nog veel moois op.
    Tot slot, er wordt hard gewerkt in jullie voorhuis, dus die ellende hebben jullie alvast goed omzeild.
    Hartelijke groet,
    Buurman Bas