Leuke mensen de Canadezen - Reisverslag uit Newfoundland Island, Canada van Joopenangeline - WaarBenJij.nu Leuke mensen de Canadezen - Reisverslag uit Newfoundland Island, Canada van Joopenangeline - WaarBenJij.nu

Leuke mensen de Canadezen

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joopenangeline

20 Juni 2017 | Canada, Newfoundland Island

Al weer een etmaal verder,zo voelt het, na een dag st. Johns..., oe wat belangrijk kan een s voelen..na ons boekingsavontuur, zoals Angeline al meldde. Om 5 uur vannacht tenslotte in bed beland, vanmorgen om 9 uur toch ook weer wakker.. maar wat een bijzonder volk de Canadezen, vannacht toen we met de dozen moesten slepen schoten helpers toe, een taximarkt die zijn auto even verbouwde om ze mee te nemen, toen Angeline gisteren op de vloer van de wachtruimte lag, vertederde en begripsvolle blikken en opmerkingen...ipv de waarschijnlijke Hollandse blikken van afkeuring of dedain. Het begon ook al met het antwoord van onze Airbnb gastvrouw op mijn informatieve vraag hoe het zat met vervoer van luchthaven naar de stad:dan pik jullie toch op ,ik vraag mijn broer met zijn truck...het werd zo laat dat dat niet doorging, maar ik voelde me in een klap super welkom ...Canadezen lijken een mix van wat ik beleef als de sfeer en types van mijn ouders..kleding en uiterlijk, nette burgers, ouder, aardig en voorkomend, met jongeren, in sport outfits maar ook met uitstraling van hip en alternatief, oa een meisje met knal groene haren. St, johns is ook zo,n plek, veel muziek op straat, west coast sfeer, op nieuw aardig volk, groeten, lachen. Verder een stad met houten knalgekleurde huizen, opgemengd met onverstoorbare functionele Lelijkheid van nieuwbouw en industrie..de hele dag scheen de zon, was het warm en woei het stevig. Niks geen 8 graden en regen...kortom een prima start...in een sportwinkel wel nog geshopt voor netjes om om je hoofd te doen tegen de black files en berenspray....de dag besloten op een terras met IPA en fish & chips en een gitaar spelende oude man die cat stevens songs vertolkte....morgen fietsen we in de buurt , eens kijken of we nog een ijsberg of walvis kunnen scoren....

  • 20 Juni 2017 - 22:49

    Marein:

    Lieve Joop en Angeline,
    Ik loop al drie verhalen achter. Jullie zijn al begonnen voor de feitelijke start.
    Nog niet eens aangekomen en dan al zo'n zenuwslopend avontuur. And who the hell is St. John(s) anyhow???
    Maar het beloofd in ieder geval mooie verhalen, waar ik me op verheug.
    Wij zitten met een hittegolf, dus jullie weer is beter om te fietsen.
    Ik wens jullie een goede start en tot de volgende keer maar weer.
    Liefs, Marein

Tags: Canada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Newfoundland Island

Joopenangeline

Actief sinds 10 Juni 2017
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 13129

Voorgaande reizen:

10 Juni 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: